Ninjago Sinovi Garmadon-a, epizoda 81 – recenzija

Subota je došla i prošla, tako da je definitivno vreme da nastavimo sa tradicijom nedeljnih recenzija najnovije epizode. Naslov 81e epizode je „Igra maski“ (engl. Game of Masks) koji je, pretpostavljam, inspirisan „Igrom prestola“. Epizoda je bila prilično dobra, pre svega jer je proširila istoriju Ninjago-a, ali i ponudila priču o Harumi-nom detinjstvu – što je nešto što smo svi željno isčekivali. Epizoda, doduše, jeste imala nekoliko nepravilnosti, ali više o tome u recenziji punoj spojlera koja ide nakon slike. Očekujte gomilu teksta.

Ninjago Sinovi Garmadon-a, epizoda 81

Epizoda je stvarno bila dobra i, barem meni, definitivno jedna od boljih ove sezone, bez obzira na sve nelogičnosti. Započela je sa događajem tokog koga je, u svojoj mladosti, Harumi ostala bez roditelja. Do se dogodilo onoga dana kada je Veliki Proždirač (engl. Great Devourer) bio oslobođen zahvaljujući Lloyd-ovim izborima. Kao što se sećate, sve se ovo odigralo u prvoj sezoni i to u 13oj epizodi. Nakon toga prikazana je scena u kojoj je prikazana medicinska sestra kako uvija i teši mladu Harumi, koja nije mogla da priča od šoka. Medicinska sestra joj u šali kaže da je tiha (engl. well aren’t you the quiet one) a ostatak je, trenutna epizoda – ako me razumete. U samoj retrospektivi Harumi-ne mladosti se potkrala greška – Harumi se igrala sa lutkom zelene nindže, koja ne bi trebala da je postojala u to vreme, jer tada Lloyd jos uvek nije bio zeleni nindža.

A sada prva nelogičnost… U ovim scenama Harumi izgleda kao da ima između 7 i 10 godina. U trenutnoj sezoni izgleda kao da ima između 14 i 18. Ovo, naravno, sugestira da je dosta vremena prošlo od prve sezone. U vreme prve sezone nindže su imale barem 16 godina, a neke su možda bile i starije. Da li ovo znači da su nindže sada u svojim 20ima? Ili je Harumi odrasla neverovatno brzo? Nadajmo se da Lloyd nije 20ogodišnjak koji pokušava da se smuva sa devojkom od 14 godina.

Ostatak epizode je uglavnom prikazivao interakciju između Lloyd-a i Harumi, dok su tragali za maskom mržnje (engl. mask of hatred). Jednom kada uspeju da je nađu, Harumi napravi grešku i nenamerno stavi do znanja Lloyd-u da je ona zapravo Tihi (engl. the Quiet one tako što mu je rekla da Oni Masku može da podigne samo onaj koji ima Oni krvi – te Lloyd može da je podigne. To, naravno, ona nije mogla da nikako da zna, jer joj Lloyd nije rekao. Nakon toga oni se bore za masku koju Harumi uspeva da osvoji. Ona beži sa maskom a ostavlja Lloyd-a da se udavi.

Paralelno sa svime time, ostatak nindži su zarobljeni na Ulovu Sudbine (engl. Destiny’s Bounty), ali uspevaju da pobegnu zahvaljujući Wu-u kada većina Sinova Garmadon-a odlazi da se pridruži Harumi. Harumi i ostatak Sinova Garmadon-a se sastanu, ali nindže ih veoma brzo sastanu. Njima se pridružuje Lloyd koji je katapultiran iz Oni hrama i situacija postane napeta. Međutim, nadolazeća borba biva prekinuta od strane zveri koja je vijala Lloyd-a i Harumi u reci. Neko vreme svi se bore sa njom, međutim Sinovi Garmadon-a veoma brzo iskorištavaju ovu situaciju i beže na Ulovu Sudbine. Tik pre nego što uspeju da sami pobegnu Lloyd uspeva da se ukrca na brod, ali biva i sam zarobljen.

I upravo se tu odgirala druga nelogičnost koja mi je „slomila srce“. Čim sam ugledao da Sinovi Garmadon-a beže na Ulovu Sudbine bio sam veoma uzbuđen. Čak sam i rekao „Evo ih, dolaze“ – ali onda nisu. Naravno, pričam o elementalnim zmajevima… Mislim, oni su definitivno najbolji način za suočavanjem sa letećim neprijateljima. Da li su nindže zaboravile da imaju zmajeve? Da li su možda pisci zaboravili na njih? Veoma sam zbunjen. U svakom slučaju, znam da se neće pojavljivati u ovoj sezoni, ali bih hteo da znam zašto. Nadam se da nije zato što „Ninjago je tv serija za decu, a decu nije briga“.

Kao što rekoh, čak i kada uzmemo u obzir sve te stvari, epizoda je bila prilično dobra. Naterala me je da razmišljam što bi moglo biti sledeće, što bi zapravo svaka epizoda trebala da radi (osim poslednje!). Šta vi mislite o epizodi?